Improving Game Develop usability

Didn’t Understand any tutorial…

My (5 cents) suggestions:
Copy and paste more then one activities without moltiplicate (ex.select 2 acivities, CTRL C and with CTRV V I will create 2 new lines and not four)

Manage object hierarchy in GUI ( ex to manage different part of a body you create the head and put below the other parts). A lot of game engine do it.

Reduce the object dimension in the GUI. If you have a lot of object it’s difficult to manage them in the Interface.

More Javascript documentation

Possibility to copy the code and paste as written code (it should help us in the forum.It’s not simply manage the images)

sou do brasil e devo avisar que estou amando o Gdevelop,pois meu jogo esta ficando menos de 10megas,enquanto que o mesmo jogo no gamemaker e UNITY chega a 30megas ou pouco mais,e as vezes fica 20 megas deixando qualquer pessoa confusa de porque ser muito mega se minhas sprites nem chega a 10megas ,então quando eu tive a sorte de descobrir esta maravilha de engine Gdevelop fiquei satisfeito em recriar meu jogo nele e testar em android e pra minha surpresa e satisfação fica menos de 10 megas,só que a unica coisa que eu não gostei foi que apenas compila para android versão 5 e superiores,e não em androids inferiores como acontece no Gamemaker e Unity,pois meus jogos são voltados para celulares de todo tipo de publico alvo desde inferiores ao superior(atual),ou seja do android 2.3 ao atual. eu fiquei decepcionado com o Gdevelop apenas por causa disso pois eu havia criado quase todo meu jogo e ao testar em meu celular android 4 e não abre eu pensava ser erros meus ao criar o jogo,mas quando testei no android 5.1 do meu irmão o jogo foi sem problemas , e parabens pela humildade de querer sempre saber pelos usuarios desta engine oque melhorar e adicionar ao Gdevelop para sempre ficar melhor.

@Reginaldo Thanks for your kind word but please write messages in English on this forum - also your message is not in the proper category. Better post this in an Introduce Yourself thread. Thanks! :slight_smile:

thanks for replying, but i’m writing here because you ask gedevelop for suggestions to improve, so my only problem is that it doesn’t compile for android below android5.

Unfortunately Android 4 support will be less and less guaranteed. It comes as a “best effort” basis for now :confused:

got it, but how could i compile from android 4?