Mouse Pointer Lock Extension (マウスカーソル固定拡張機能)


#1

(日本語は下の方)
You can search for this extension in the editor and add it to your game.
Extensions that you can download from here may be out of date.

This behavior removes the limit on the distance the mouse can move and hides the cursor.

For example, a user can rotate or continue to manipulate an object by moving the mouse endlessly.

Without the pointer lock, the rotation or operation will stop the moment the pointer reaches the edge of the browser or screen.

Game players don’t have to worry about leaving the gameplay area or accidentally clicking on another application that moves the mouse focus away from the game.

Locking the pointer locks MouseX() and MouseY().
Use MovementX() and MovementY() instead.

Extension file

MousePointerLockExtension0.1.1.zip

Sample

https://pandako-github.github.io/MousePointerLockExtension/

Repository

This extension uses the Pointer Lock API.
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Pointer_Lock_API


この拡張機能はエディター上で検索して、ゲームに追加できるようになりました。
ここの情報は古い可能性があります。

この拡張機能を使用すると、マウスカーソルを非表示にして、カーソルが移動できる距離の制限を無くすことができるようになります。

これは 3D ゲームでの視点移動などでよく利用される機能ですが、2D でも利用したかったので作りました。

ダウンロードは上記の Extension file からダウンロードしてください。

↓こんな感じで使います(雑)

↓条件とかアクションは「Mouse Pointer Lock」内にあります。

ご自由にお使いください~😉


#2

Nice!
Finally something to make a proper RTS camera
:+1: