Pseudo 3D Example


#1

I Made a pseudo 3D example, maybe someone will be useful! See
Download link


#2

Очень хорошая работа! Почему бы вам не предложить Флориану, разработчику GDevelop? Ваш проект помог бы развитию GDevelop


#3

Чтобы он добавил в программу? Хм, почему бы и нет, хотя может я реализовал это слишком заморочено :grinning: так как нужно редактировать каждую копию спрайта))


#4

Да. Дело в том, что только в GDevelop 4 осталась “особенность” (к сожалению я не знаю, как это правильно назвать) - это Box 3D. По мне неизвестным причинам в GDevelop 5 отсутствует Box 3D. Я до сих пор помню образец игры наподобие шутера от первого лица (FPS).

Вы тут правы :slightly_smiling_face:


#5

Box 3D это вроде был настоящий трёхмерный объект, а тут только имитация)) на самом деле все плоское, просто спрайты уменьшаются и увеличиваются в реальном времени. Кстати за добавление Box 3D в Gdevelop 5 можно проголосовать тут и еще за псевдо 3д перспективу - тут


#6

After seeing the project file I realized life is beautiful


#7

Interesting! Going deeper into this could be used to develop some classic rpg game like ‘Eye of the Beholder’


#8

I think it is possible. But this is a basic example, it does not have a camera rotation function.


#9

My progress of pseudo 3D in gdevelop 5. I added the camera rotation feature. This is based on a different formula (cos, sin).


#10

It looks really nice! Advancing from “Eye of the Beholder” to “Wolfenstein 3D” :grin:


#11

Love seeing people managing to make stuff that GD isn’t built to do (or at least not yet).
Shows how diverse its capabilities are and opens the door for more possibilities.
Thank you for sharing this with us.
:smiley: :+1: :sparkles: