Game Jam Encuesta

Traductor utilizado.

Estoy considerando lanzar un Game Jam en 2019.
Puedes leer los detalles aquí en inglés.
https://forum.gdevelop-app.com/t/closed-ddabrahim-game-jam-2019/14289/1
Si está interesado en participar en el Jam como se describe, diga +1.

Gracias.

+1

[GoogleTranslate:Ñ]¡Ayayay! ¡Caramba! Chimichurri, chimichanga. Tortillas, chancletas ¿Qué pasa tío, mae, chamo, güey, che? Mamá Coco.[/GoogleTranslate:Ñ]

Tomando en cuenta que las reglas del “game jam” han sido modificadas a mi gusto y conveniencia, tengo toda la disposición de participar, y por supuesto, ganar (en el entretanto que las condiciones no cambien y me sigan siendo favorables) :sunglasses:

Ojalá la actividad transcurra pronto y no sigamos esperando que exista una cantidad cada vez mayor de participantes como requisito para anunciar el tema y el día de inicio.

En todo caso, cuenten conmigo: +1

Les deseo mucha suerte a todos aquellos que tendrán que participar contra mí :smiling_imp:

NOTA: ¡pero qué lindo es ser arrogante en el idioma nativo cuando nadie me entiende!

Entre los posts que he encontrado este es el único en el que hablan en español. Sería interesante que hagan un foro de GDevelop en español, porque si tradujeron el motor, no sería mala idea un foro en este idioma (incluyendo los tutoriales).

Me gustaría participar en la Game Jam pero creo que ya pasó. ¿Habrá otro?

Note: Use google translator if you don’t speak my language. I’m sorry.

Sorry I don’t speak Spanish so I’m going to reply in English.

No, I did not do a Jam after because only 3-4 people was interested, Other people did start a Jam since but no one was participating. It doesn’t really worth it to do a GD only Jam but people do occasionally. You want to join Discord, most people post their Jams there.

The author of GDevelop (4ian) speaks French and English, this is why we have the forum in this two languages. I don’t think there ever be an official Spanish forum because 4ian could not participate himself if needed and there is also the question of moderation, what if no Spanish speaker interested to moderate the Spanish forum…
I think last time somebody asked the same, 4ian answer was that if you think there is enough people to start a forum then you are free to create and host a forum in your language anywhere you like and 4ian could put a link to that forum on the home page. But you may want to ask 4ian about it.

Regarding tutorials, the wiki is collaborative and open to any languages, people are free to translate all the tutorials and share their own tutorials in any language on the wiki. In case a tab for your language is not available on the wiki, you can request it. But I did check and Spanish is available so it is up to the Spanish community to translate the tutorials or even post new ones. For example here is the Spanish page of the Breakout tutorial, it is empty, waiting for someone to translate it to Spanish:
http://wiki.compilgames.net/doku.php/es/gdevelop5/tutorials/breakout