In these previous days, a person came with a dubt about mixing animations. Two different animations, in two different objects, mixing sprites.
The ideas came an go. Change the animation names, change de folders and so on. In the end, it was the file names, duplicated but in a different folder, what was making the bug happen.
Not sure if everyone is aware of this, or if it is common knowledge that we don’t got before; but it may lead to weird bugs if not documented, or corrected.
Different animations, for different objects MUST MUST HAVE EXCLUSIVE NAMES. Player_walk.png, Enemy_walk.png so the software doesn’t get conffused. Maybe it is due the way Gdevelop handles the files when you compile your game, as it loses the folder structure and is saved in the root folder of the game.
En estos últimos días, una persona llegó con una duda acerca de animaciones mezclándose. Dos animaciones diferentes, dos objetos diferentes, mezclando sprites.
Las ideas fueron y vinieron. Cambiar el nombre de las animaciones, cambiar el nombre de las carpetas, y demás. Al final fueron los nombres de archivo, duplicados en diferente carpeta, lo que hacía que sucediera el bug.
No estoy seguro si todos lo saben, o si es conocimiento comun que nosotros no teníamos; pero puede llevar a bugs extraños si no se documenta o corrige.
Animaciones diferentes, para objetos diferentes DEBEN TENER NOMBRES EXCLUSIVOS. Jugador_caminar.png, Enemigo_caminar.png así el software no se confunde. Tal vez se deba a la forma en como Gdevelop maneja los archivos cuando se compila tu juego, ya que se pierde la estructra de las carpetas y se guarda todo en la carpeta raíz del juego.